Sunday, May 25

morning has broken


- and I am sensing the warmth of the sun rays in my back through the ceiling windows... I have had my tea - my first tea - and have returned to back then, writing post cards to 5 adressees. I used to be the one sending 40 cards whenever travelling - no surprise, I reckon, as all this blogging probably compensates for an expressive urge (and even gives you my own pictures instead of the printed ones). But I still love getting cards and letters in my snail mail box, too - which is why I have at least written 5 cards; for someone I miss who is not on the internet - for someone soon coming who needs a concrete item seeing that I'm here - for someone I miss that consider snail mailing (save papers and bills) something from another year thousand - for the one friend who insistingly, lovingly, impressively, patiently has continued writing me so many cards and letters from all over the world the last 15 years - rarely getting any back. You know who you are - so check your mailbox in a few days ;)

I will be working until 09h30 or so - then to go out getting some breakfast at one of the coffee bars within 100 meters. I was too early yesterday. Who would have thought... This morning I woke up 05h20 - completely awake; I gather this proves I actually do have more energy to spare, away from my regular packed everyday mummy life and all. Even if I go to bed an hour earlier than at home...

Mmm... Writy, writy, writy...

2 comments:

siggen said...

så deilig det høres ut hos deg! her har vi det også jammen ganske fint. klokken en ennå ikke ni, så det er framdeles stille i huset. jeg åpner opp til en en dag styrt av infallsmetoden...;)
smask!

femiknitter said...

å så deilig!! kos deg ;) jeg har vært oppe siden - lenge siden - og sitter og skriver. det er så stille her, og jeg har det helt fint med å ha det så stille så lenge og bare kunne ha tankene mine i hodet mitt (også noe fuglekvitter, så tidlig på morgenen). langt unna hører jeg en og annen bil - innimellom slår kirkeklokkene - men mest av alt forundrer deg meg at det går an å være så midt i en storby og ha det så rolig så store deler av døgnet. (det skal sies at det ikke var tilfellet på torsdag da et eller annet lag spilte en eller annen fotballkamp [du vet vel hvilket også, du - OK da; jeg har også skjønt det nå, men gjorde det ikke da ;) - og fredag da jeg skjønte hvorfor kaféen på hjørnet her nede omtales som selve utsetedet man må være på på en fredag {om man er litt yngre?}- da var det diskotek i stua til cirka 22h]. jeg kan jammen godt like å leve på toppen av københavn...