Sunday, February 1

allt




"TISDAG

Sömnlöshet. Malrauxläsande. Grapefrukt. Telefonkö. Dimma.
Promenad. Väntrum. Jumperstickning. Neurologremiss. Tunnel-
bana. Jumperstickning. Dalahästaffärshat. Recensionsexhämt-
ning. Schackspelarfraterniserande. Regn. Jumperstickning. Sned-
luggsperson. Tunnelbana. Jumperstickning. Radiguetläsande.
Psykologistudentsintervju. Mazarin. Tunnelbana. Jumperstickning.
Promenad. Fläsk. Mormorskonversation. Glass. Jumperstickning.
Dammsugande. Kognitionstudier. Brevskrivande. Dimma. Tele-
fonsamtal. Mormorskonversation. Thoursieläsande. Äpple. Eska-
pism. Jumperstickning. Telefonsamtal. Sömnlöshet.

Alldeles vanlig dag, men jag lägger mig utan sovapiller. Alltid ett
framsteg. Jag måste bara vänja mig av med att presentera mig med
mitt personnummer."

Martina Lowden, Allt (2006), s. 19

No comments: